Mijn wortels

Tante Trui en Ome Bertus klein

 

 

De snoepwinkel van tante Trui en Ome Bertus

Mijn eerste winkel ervaring komt van de tijd dat ik als klein jongetje de supermarkt van mijn tante Trui en oom Bertus bezocht aan de Rosendaalsestraat in Arnhem. Ik zeg nu wel supermarkt maar als kleine jongen kan ik me vooral de grote glazen potten vol snoep herinneren. Samen met tante Trui mocht ik achter de toonbank de klanten bedienen. Ik wist het toen nog niet maar het winkel virus zou mij snel weer bevatten.

 

 

 

 

 

 

Eerste baan in retail

Aan de Rijksuniversiteit Groningen studeerde ik cum laude af in economie en specialiseerde ik mij op het gebied van marketing. Daarna startte ik bij De Boer Winkelbedrijven die toen snel groeide met haar drie retail formules: de Boer Supermarkten, Mitra en Trekpleister. Op de afdeling Operations leerde ik de basisprincipes van retail. De stap naar Albert Heijn betekende een kennismaking met Category Management en ECR, concepten die een doorbraak waren voor het oude inkoop-denken.

 

Internationale ervaring

Bij Kraft Foods, Gillette en PepsiCo vervulde ik functies op zeer uiteenlopende gebieden: trade marketing, account management, brand marketing, change management, human resources, marktonderzoek en innovatie. In mijn laatste rol bij PepsiCo was ik verantwoordelijk voor shopper marketing en shopper insights in 45+ landen in Europa. De internationale carrière en het leven in landen als Argentinië, België, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten maakte me klaar voor de volgende stap!

 

Eigen onderneming

In mijn onderneming Rijnbrug Advies bouw ik op meer dan 20 jaar ervaring aan retail en leverancierszijde. Met mijn passie voor retail en de shopper vind ik nieuwe manieren om te groeien voor mijn klanten. Mijn toegevoegde waarde ligt in het mobiliseren en inspireren van teams, het bepalen van de strategie en het delen van kennis over instrumenten zodat het leereffect duurzaam is.

 

 

 

Volgende pagina: Mijn stijl